Transkrypcje wywiadów IDI

W dobie coraz większej konkurencji na rynku firmy, korporacje, wolni strzelcy i wszyscy, którzy planują otworzyć swój biznes lub wprowadzić w nim zmiany, nie mogą zrobić tego bez szeroko zakrojonych badań rynkowych. Aby takowe przeprowadzić najczęściej wynajmuje się do tego celu odpowiednio wyspecjalizowaną firmę. Agencja taka zaczyna od ustalenia grupy docelowej swojego klienta. Robi to na podstawie briefu, który przekazuje jej zainteresowany. Z określonej już grupy docelowej typuje grupę reprezentatywną. Najczęściej agencje badania rynku mają już swoją siatkę respondentów. Z przedstawicielami grupy docelowej przeprowadza się wywiady pogłębione. Najczęściej dzieje się to telefonicznie. Dzięki odpowiedziom na pytania będzie można ustalić co dzieje się w określonym segmencie rynku. Później odbywają się transkrypcje wywiadów IDI czyli przepisywanie pytań i odpowiedzi z fonii do pliku tekstowego. Kiedy jest to już zrobione wystarczy poddać uzyskane informacje analizie i przedstawić je klientowi w odpowiedniej formie.

Podobne wpisy tematyczne online: